Workshop: Effektivt pressearbejde med AI 

Vil du lære at skrive skarpe pressemeddelelser og optimere dit pressearbejde ved hjælp af kunstig intelligens? Denne workshop er udviklet af Axelholm Kommunikation og tilbydes i samarbejde med destinationsselskaber til små og mellemstore aktører i turisme- og oplevelsesbranchen. 

Vil du lære at skrive skarpe pressemeddelelser og optimere dit pressearbejde ved hjælp af kunstig intelligens? Denne workshop er udviklet af Axelholm Kommunikation og tilbydes i 2025 i samarbejde med destinationsselskaber til små og mellemstore aktører i turisme- og oplevelsesbranchen. 

Hvad lærer du? 

I workshoppen lærer du: 

– Hvordan du strukturerer og skriver en pressemeddelelse, der bliver læst. 

– Hvordan AI-værktøjer kan hjælpe dig med idéudvikling, korrektur og søgeordsoptimering. 

– Strategier til at skabe relevante historier, der fanger journalisters opmærksomhed. 

– Praktiske tips til at få dine pressemeddelelser ud i de rette kanaler. 

Hvem kan deltage? 

Workshoppen er skræddersyet til små og mellemstore virksomheder (SMV’er) og andre aktører i turismen, der ønsker at styrke deres kommunikation og få deres budskaber i medierne.

Du har måske prøvet lidt kræfter med pressearbejdet før, men vil gerne lære mere.

I workshoppen får du – ud over redskaber til at arbejde effektivt med skarpe kommandoer til AI – også en indføring i bl.a. nyhedskriterier og andre grundlæggende elementer, du skal kende, for at kunne arbejde med din pressemeddelelse.

Workshoppen tilbydes via destinationsselskaber, hvilket gør det let for dig at tilmelde dig lokalt. 

Sagt om workshoppen:

“Vi har arbejdet med opbygning af minidestination Præstø Fjord igennem godt 1 år. Ved flere lejligheder har vi været i dialog med pressen, men det er ikke lykkedes os af få omtale. Til stor frustration for os. Efter workshoppen med Lars og ved brug af hans konstruktive feedback har vi sendt en ny pressemeddelelse ud til to medier. Begge medier reagerede og havde uddybende spørgsmål, inden endelig artikel blev udformet.
Vi kan kun give Lars de bedste anbefalinger. Workshoppen er relevant, forståelig og præcis og Lars’ erfaring og sparring er spot on.”

Caroline Axen, forretningsudvikler, Destination Præstø Fjord

Hvorfor vælge denne workshop? 

Med min journalistiske baggrund og dyb indsigt i turismebranchen har jeg udviklet denne workshop til at kombinere strategisk kommunikation med praktiske AI-værktøjer. Det betyder, at du både lærer håndværket bag pressearbejde og får konkrete metoder til at spare tid og øge kvaliteten. 

Denne workshop giver dig den nødvendige viden til at skabe synlighed for din virksomhed og styrke dine relationer til medierne. 

Kontakt os i dag for at høre, hvornår vi afholder workshoppen i din destination.